Een superteam, waarin jarenlange praktische ervaring in de reclamewereld en creatief, technisch inzicht bij elkaar komen.
Korte lijnen naar de klanten, inleven in hun wensen, vlotte communicatie en gebruik van de juiste materialen; dát is waar het bij ons om draait.
Met deze ingrediënten leveren wij kwalitatief hoogwaardige en mooie producten, waaraan geen concessies zijn gedaan en die vaak de verwachtingen overtreffen.
Van garagebox naar een modern bedrijfspand
Benieuwd naar het ontstaan van Van Loon Reclame & Piepschuim? Hieronder hebben we enkele bijzondere momenten uit de afgelopen jaren uitgelicht.
Kijk terug in het jaar
Wisent WSL snijmachine snijmachine toegevoegd aan ons machinepark
Eind 2017 is een nieuwe snijmachine toegevoegd aan ons machinepark: de Wisent WSL snijmachine. Een vernieuwde en vergrote versie van de piepschuimsnijmachine waar we al jaren mee werkten.
Met deze machine kunnen we grotere blokformaten snijden, zonder dat er onnodige delingen in de producten komen. Daarnaast snijdt de machine sneller, stiller en energiezuiniger. Zo wordt productie in grote aantallen nog voordeliger.
Eveneens kan er conisch gesneden worden.
Het maximale machinebereik bedraagt 2100x1300x2100 mm.
Verhuizing naar bedrijfspand aan de Zaagstraat 2A in Hengelo
Door meer en grotere opdrachten werd het bedrijfspand aan de Jan Kroezestraat te klein en onpraktisch. Een verhuizing zat er dus al enige tijd aan te komen. Aan de Zaagstraat op bedrijventerrein ‘Timmersveld’ in Hengelo deed de mogelijkheid zich voor een pand te betrekken met een oppervlakte van 250 m2. Qua inhoud was dit pand zelfs 3x zo groot als het oude pand. Deze kans hebben we direct aangegrepen en het heeft zijn vruchten al afgeworpen. Beter bereikbaar, drukker gelegen, een grote overheaddeur en moderne faciliteiten. Vanuit hier kunnen we u nog beter van dienst zijn en uiteraard kunt u gerust bij ons binnen komen om eens rond te kijken of het nodige te bespreken. We zien u graag!
VOF + 25-jarig bestaan
Door succesvol afronden van de HBO-studies, Industrieel Product Ontwerpen en Technisch Commerciële Bedrijfskunde, bracht Christian veel specifieke kennis en vaardigheid binnen.De opdrachten en werkzaamheden namen toe en hij besloot om er ook volledig voor te gaan, dus werd de eenmanszaak werd omgezet in een VOF.
In die periode werd ook het 25-jarige bestaan van Van Loon Belettering gevierd … een mooie mijlpaal. Hierover is toen een uitgebreid artikel in het vakblad SignPro gepubliceerd.
Welkom in de digitale wereld
In het reclame-vak werden door de jaren heen behoorlijke sprongen gemaakt, met name op het digitale vlak. Waar eerst alles nog handmatig geproduceerd werd, hadden computers langzaamaan de werkzaamheden overgenomen. Het aansturen van printers en plotters was daarbij dagelijkse gang van zaken geworden voor de teksten en logo’s op stickers, auto’s, reclameborden etc. Zoon Christian wist hier wel raad mee en beheerste al snel computerprogramma’s als MS Office, CorelDraw, Adobe Photoshop en Adobe Illustrator. Zo konden reclameproducten sneller, mooier en nauwkeuriger worden geproduceerd. In zijn schoolperiode was hij al vaak te vinden aan de pc om digitale bestanden op te maken, waarmee de productie in gang gezet kon worden. Het automatisch snijden van piepschuim kon niet uitblijven en er werd Oostenrijkse, computergestuurde smeltmachine van Step-Four aangeschaft. Hiermee konden diverse vormen en teksten gesneden worden, terwijl intussen andere werkzaamheden uitgevoerd konden worden. Tijdsbesparing dus, maar vooral een aanzienlijke verbetering in efficiëntie en kwaliteit.
Verhuizing naar bedrijfspand aan de Jan Kroezestraat 14 in Hengelo
Een ruimer bedrijfspand werd noodzaak en op 500 meter afstand van het woonhuis kwam -hoe toevallig- een oude hal beschikbaar, gelegen aan een bosrand op een boerenerf. Met veel enthousiasme en helpende handen werd deze omgetoverd tot een volwaardig atelier. Hier konden steeds grotere piepschuim-opdrachten uitgevoerd worden, zoals ooit een serie Romeinse zuilen van wel 5 meter hoog, voor de introductie van de Fiat Tempra in Rome. Naast de piepschuim- letters en decoraties werden ook andere reclame-materialen gemaakt en geleverd waaronder borden, lichtreclame, autobelettering, stickers, banieren en vlaggen.
Oprichting onderneming ‘Van Loon Belettering & Decoraties’
In zijn periode als supermarktmanager, waren reclame-biljetten en prijskaarten, winkel-displays en decoraties reeds de specialiteit en hobby van Hans van Loon. Met grote blokstiften, kaarten en biljetten werden mooie, opvallende creaties binnen en buiten de supermarkt opgehangen. Adverteren en promoten waren duidelijk aan Hans besteed en hij maakte destijds dan ook een switch naar acquisiteur bij Dagblad en Weekblad. Daarnaast bleef echter de wens om de reclame-uitingen zelf te gaan maken en zijn eigen reclame-beletteringsbedrijf te starten. Van hand-geschreven en geschilderde reclame breidden de werkzaamheden zich uit met het maken van piepschuim letters en logo’s, welke handmatig met een gloeidraad werden gesneden … maar al snel werd de ‘garage’ te klein voor Van Loon Belettering & Decoraties.