Diagonaal

De elementen van een goede beursstand

  22 januari 2019   Christian van Loon

De elementen van een goede beursstand

Exposeren op een beurs, evenement of festival doet u niet zomaar, daar gaat een hele voorbereiding aan vooraf. U wilt immers wel alles tot in de puntjes geregeld hebben, want u kunt maar één keer een eerste indruk achterlaten bij potentiële klanten. Maar wat heeft u hiervoor nodig en welke elementen zorgen voor een goede beursstand?

Bedrijf promoten

Er bestaan veel verschillende manieren om uw bedrijf te promoten. Denk bijvoorbeeld aan advertenties in kranten, berichten op social media, online advertenties, promotionele kleding en sponsoring. Het aanwezig zijn op een beurs, evenement of festival is ook een manier om uw bedrijf onder de aandacht te brengen. Het voordeel hiervan is dat u face-to-face contact heeft met uw (potentiële) klanten. U kunt ze aankijken en u ziet hoe ze (non)-verbaal reageren. Maar dan moet u ze wel naar uw stand zien te krijgen. Een goede stand is dus belangrijk en dat begint allemaal al met de bouw ervan.

De standbouw

De standbouw is zonder twijfel een belangrijk element voor een goede beursstand. Het is belangrijk dat er goed wordt nagedacht over het ontwerp en de indeling. De aankleding komt in een later stadium aan bod. Het advies is om het ontwerp van de stand over te laten aan professionals. Zij hebben de kennis en ervaring als het gaat om het ontwerpen of ontwikkelen van de standbouw. Maar met alleen een ontwerp van de stand bent u er nog niet. De aankleding, reclame en promotie is minstens zo’n belangrijk element.

De aankleding

Het ontwerp en de ontwikkeling kan misschien wel goed uitgevoerd zijn, maar de beursstandaankleding en promotie is minstens zo belangrijk.

Welke promotiematerialen wilt u in uw stand laten zien? Hoe groot mogen deze zijn en waar kunnen ze geplaatst worden? Allemaal zaken waar u vooraf al over na moet denken. Gezien het feit dat beurzen, evenementen of festivals vaak van korte duur zijn is het verstandig om te kiezen voor materialen die kwalitatief (zeer) goed zijn maar niet té kostbaar zijn. Piepschuim bijvoorbeeld, is dan zeer geschikt. Het voordeel van piepschuim is dat het in elk formaat verkrijgbaar is en het licht van gewicht is waardoor u het bijvoorbeeld ook makkelijk op kan hangen. Piepschuim heeft een snelle productietijd en is gunstig geprijsd. Daarnaast kunt u het ook weer hergebruiken. Heeft u bijvoorbeeld een groot logo van piepschuim laten ontwikkelen om indruk te maken op een beurs? Zet dit logo vervolgens na de beurs in uw bedrijf of kantoor als eyecatcher.

Daarnaast zijn roll-up banners, relatiegeschenken, reclameborden, displays, textieldoeken, interieurelementen en drukwerk ook veel gebruikte promotiemiddelen tijdens een beurs. Deze kunt u naast promotiemiddel ook gebruiken als aankleding voor uw stand.

Hulp nodig?

Een goede stand begint bij een goed ontwerp en ontwikkeling van de stand. Vervolgens speelt de aankleding een zeer belangrijke rol. Van grote eyecatchers tot visitekaartjes. Elk aspect draagt op z’n eigen manier bij aan het succes van de stand. Wilt u weten welke producten er in uw beursstand toegepast kunnen worden? Wij denken graag met u mee! Neem vrijblijvend contact met ons op en we gaan graag met u in gesprek.


Wat gebeurt er momenteel?